Saturday, July 17, 2010

What's Next?

Last entry, pasal Floria Putrjaya Hari Pertama, ingat nak sambung hari kedua, tapi gambar2 dah transfer dlm PC kat bilik utama rumah saya.. (PC rumah la tu).. Entry ni pulak ditaip dari netbook kesayangan saya di bilik anak2 bujang saya sebelum saya melabuhkan tirai hari ini dengan tido yg tak berapa nak lena.. (biasalah, ada anak kecik ni tido memang tak pernah lena, kalau ada habit "tido mati" alamat ler baby2 saya tu kehausan sampai ke pagi)...
Hari kedua Floria Putrajaya tak banyak bezanya dengan hari pertama. Dari jam 10 pagi hinggalah 6 petang kami berkubang di sana. Kenapa berkubang??? Maklum ler, namapun "Floria", kiri & belakang booth kami jual bunga. Bila tokeh bunga siram pokok2 bunga mereka, air yg mengalir tu terus ke booth kami yg tak berplatform.. Dah lecak keadaan booth kami tu. Masing2 sengseng seluar.. hehehe..
Sambung hari Isnin, saya bertugas di konti seperti biasa dan hari itu diakhiri dgn mesyuarat dan program Teh Tarik 1 di Geng Corner, Seksyen 13 Shah Alam. Oleh sebab ada maskot Upin Ipin turut serta, masing2 bawak "beg tangan" lebih, saya dengan Afiq, Julia dgn Zara & Leez dgn Hakim... Gambar2 sudah diupload dlm laman fesbuk, nak masukkan dlm blog ni pun gambar2 tu dlm PC di bilik sebelah. Saya ni, kalau dah transfer gambar2 ke PC atau netbook, saya suka delete gambar2 di dalam kamera tu. Senang nak tengok balik kalau ada gambar2 baru...
Balik dari program Teh Tarik 1, nak dekat jam 2 pagi. Esoknya pula, saya & Julia melapor diri untuk Kursus Kejuruacaraan di IPPTAR jam 8.30 pagi. Tahan je la mata mendengar ceramah daripada Hj Chuari...
Keesokan harinya (Rabu), kelas disambung seperti biasa, dari jam 8.30 pagi hingga 4.30 petang. Kebiasaannya, hari Rabu saya menerbitkan program Nyanyi Je Lah dan memandangkan malam itu saya menjemput Aris Ariwatan sebagai juri, maka tugasan saya berakhir kira2 jam 12 tengah malam...
Esok paginya (Khamis), kursus disambung utk hari yg terakhir. Nasib baik lah mata boleh tahan mengantuk kerana mendapat rakan2 kursus yg kecoh2 belaka.. yg kelakar pun ada... Kursus itu diakhiri dgn kelas bahasa oleh Pengarah IPPTAR, Dato' Adilah Shek Omar yg juga menyampaikan sijil2 kepada para peserta kursus. Usai majlis, jam 6.30 petang, buat kali terakhir meluangkan masa bersama rakan2 kursus lewat minum petang, sepatutnya saya perlu berjumpa Hezry di pejabat utk sedikit perbincangan tapi keletihan mengatasi segalanya, saya tangguhkan perbincangan itu dan bergegas pulang. Itupun, pulang ke rumah sebentar, mengambil abang & Afiq untuk bersama2 ke kedai Manjaku di BB Bangi utk membeli keperluan anak2 (di situ lebih murah, dekat & lengkap berbanding tempat2 lain)...
Malam tu pulak, tido saya diganggu oleh rengekan Arif yg kurang sihat, lantas keesokan harinya sebelum ke pejabat, saya membawa Arif ke KK Putrajaya, mendapatkan ubat demam untuknya. Tiba di pejabat jam 11 pagi, membawa ke jam 8 malam, saya berada di pejabat, dgn mesyuarat, menyediakan playlist utk carta baru2 mlm itu, dan sempat juga menghubungi beberapa pendengar yg ingin turut serta dlm program Nyanyi Je Lah...
Begitulah sepanjang minggu ini, esok lusa (Sabtu & Ahad) kami masih berada di Floria Putrajaya. Kpd yg blm berkesempatan, Ahad ini merupakan hari terakhir, jadi... Jumpa kami & bunga2 di saaaaanaaaa!!!!

0 Comments:

Post a Comment