Friday, July 9, 2010

Last Minute...

Semalam, sebelum berangkat ke ofis, saya membawa Afiq ke KK Putrajaya untuk pemeriksaan bulanan. Kalau ikutkan umurnya yg dah nak masuk 3 tahun, tak perlu lagi kerap ke klinik, tapi berat badan Afiq yg dibawah paras normal membuatkan dia perlu dipantau dari segi berat badannya.

Kalau ikutkan, makan ke, susu ke, Afiq ok je.. Tak de masalah selera makan.. Kat rumah pun, macam vitamin saya beri pada dia & Arif, dah macam makan gula2 je, cuma disiplinkan dia makan vitamin sebiji sehari. Mungkin memang ikut baka ibunya kot. Memang pun, saya disahkan mempunyai Beta Thalasemia Trait, begitu juga Afiq. Alhamdulillah Arif normal, macam bapanya.. :-)

Selesai menghantar Afiq & Arif ke rumah, saya & abang terus ke Bangsar. Selepas makan tengah hari, saya masuk ofis demi melangsaikan tugasan mana yg perlu. Dapat pula arahan untuk ke PWTC malam tersebut, ada Forum RMK10 bersama Tun Dr. Mahathir. Setelah berbincang lebih kurang dgn abang (sebab kena tukar plan asal, maklumlah kenderaan cuma 1), saya temankan abang minum petang menantikan waktu Maghrib dan selepas waktu Maghrib, abang hantar saya ke IBC kerana kenderaan jabatan sudahpun menunggu di situ. Bersama Kak Zah (Azizah Sulaiman), Aen & Haji Sallehuddin (KBR KLfm) dan 2 orang lagi wakil dari Suara Malaysia, kami tiba di PWTC jam 8.15malam.



Usai siaran langsung jam 10 malam, sambutan Hari Lahir Tun yg ke 85 diraikan dengan memotong pulut kuning. Selamat Hari Lahir, Tun Dr. Mahathir... Semoga panjang umur, sihat berpanjangan.. Amin..

0 Comments:

Post a Comment