Thursday, January 31, 2008

I'm Back!!!



Hola... Kabare??? Harap2 anda semua sihat walafiat hendaknya. Alhamdulillah, hari ni masuk minggu ke2 saya kembali bertugas di pejabat dan konti setelah bercuti lebih 2 bulan. Seronok rasanya bila dah mula bertugas kembali ni tapi pada masa yang sama, risaukan si kecik yang ditinggalkan di rumah baby sitter...

Saya nak ucapkan terima kasih untuk sahabat KLGCC atau AGUSRIZAL sebab sudi menjaga Afiq sewaktu saya bekerja... Memang la minggu2 pertama di rumah baby sitter, Afiq asyik mengamuk tak menentu. Mungkin dia belum serasi. Kadang2 saya rasa simpati pulak tengok Kak Ita (orang rumah KLGCC) yang terpaksa melayan karenah macam2 Afiq...

Waktu balik dari JB, Afiq dah demam. Tapi, dalam demam2 tu, bila diagah, Afiq masih boleh tersenyum & berbual dengan ibu dan abahnya. Sekarang ni, demam dia dah kebah. Tapi, next Monday, kena hantar Afiq check up, mesti kena suntikan imunisasi... sure demam lagi ni. Bila Afiq demam, especially bila dia selsema & hidung tersumbat, saya jadi susah hati... Betul la orang kata, anak sakit, mak pun boleh sakit jadinya...

Bila saya baca buku2 & majalah tentang ibu bapa & anak, waktu sekarang ni bayi sebesar Afiq hanya mengenali ibunya sahaja... walaupun ditinggalkan keseorangan bersama abahnya, Afiq tetap menangis teresak2... Bila dengar Afiq menangis begitu, rasa macam nak balik time tu jugak, nak melayan karenah dia...

Saya cuma boleh berdoa, bila Afiq semakin kerap dihantar ke rumah baby sitter, moga dia semakin serasi di sana dan bila dah semakin besar, dia semakin kurang meragam... Kesian kat orang yang jaga Afiq tu.

Cepatlah besar Afiq, tak sabar rasanya nak melihat Afiq merangkak, bertatih, berjalan dan seterusnya berlari...Menurut kata seorang teman, "Ada kalanya anak kecil perlu dipimpin supaya lebih deras berlari, ada kalanya harus dibiarkan bertatih sendiri agar kenal pahit maung, jatuh bangun kehidupan"...Till then, cau cendollll...

0 Comments:

Post a Comment