Wednesday, January 9, 2008

Colic...???

Hola... Selamat Tahun Baru 2008 dan Salam Maal Hijrah 1429... Cepatnya masa berlalu. Diam tak diam, cuti bersalin pun dah nak sampai ke penghujungnya... Lagi 2 minggu saya akan bawa Afiq balik KL. Tapi, boleh ke saya handle Afiq sorang2???

Sekarang, angin meragam Afiq dah bertukar pulak. La ni, tiap2 malam jam 9.30malam jadi fobia buat saya. Bila tiba waktu tu, tak kiralah Afiq jaga atau tido, tiba2 je dia akan menangis & mata dia terbeliak tak berkelip2... Ye lah, budak sekecil Afiq, macam2 yang dia boleh nampak... Macam mana ek, kalau perangai Afiq terbawa2 sampai ke KL? Macam mana saya nak handle? Ehm...

Mak pesan, balik KL awal, at least seminggu awal. Sampai sana, terus lepak umah adik kat Bangi, jangan terus balik rumah. Rumah saya tu dah ditinggalkan lebih 2 bulan. Sedangkan tinggalkan rumah 3 hari dah ada "orang lain" yang duduk, inikan pulak lebih 2 bulan... Abang dipesan untuk "yasin" kan rumah tu sebelum bawak Afiq tinggal dalam rumah tu. Lepas dah ok, baru boleh bawak Afiq balik ke rumah tu...

Lagi satu, mak pesan supaya balik KL awal, biar Afiq serasi dengan keadaan kat sana pulak. Nanti, kesian kat baby sitter Afiq kalau Afiq asyik meragam je... Kalau nak balik seminggu awal, nampaknya minggu depan dah kena balik KL. Tapi, hujung minggu ni adik ipar saya a.k.a adik abang akan bertunang. Kalau nak tunggu abang cuti, memang susah la... Tapi, nak tak nak dia kena cuti jugak... Ikut plan asal, kami nak balik KL selepas abang balik keje hari Sabtu.

Tapi bila difikir2 balik, tak elok bawak budak jalan malam2, apatah lagi semenjak 2 menjak ni Afiq asyik meragam malam. Kadang2 nangis, kadang2 tak... Tapi yang pasti, mata dia akan terbeliak tengok ke atas tak berkelip2.... Tu yang dia susah nak tido. Bila dia dah hampir2 lena nak tido, tiba2 celik balik... Saya sentiasa berdoa, supaya saya diberi kekuatan untuk membela Afiq sendirian di KL. Harap2, balik sana nanti, Afiq tak banyak ragam... Kalau tak, susah juga saya.. :-(

Apapun, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Semoga Allah mempermudahkan urusan saya... Amin... :-)

4 Comments:

  1. black_canary said...
    betul mak kamu cakap tu mimie..lagi satu pastikan surah yasin tu sentiasa berada dibawah bantal anak kamu tu...isteri aku pun baru dapat anak hari sabtu baru ni..tapi belum keluar hospital lagi sbb anak aku ada sedikit kuning..so ari ahad ni aku akan bawak mereka terus balik ipoh...maknanya aku akan tinggal seorang selama sebulan ...mesti sunyi..
    So semoga selamat
    djmimie said...
    tahniah... baby boy ke girl? apa nama dia???
    black_canary said...
    Baby girl..nama dia ialah Nia Darlina Hissi Binti Badrul Hisham..
    so dah dapat sepasang dah...KILANG pun dah tutupppp
    djmimie said...
    lor...awat tutup awai sangat? :-)

Post a Comment