Tuesday, August 4, 2009

Floria Festival Putrajaya 2009





Antara scenery menarik di sekitar Floria Festival Putrajaya 2009

Booth KLfm bersebelahan Floral Pavilion

Dapat kunjungan Afiq, Arif, Mak Mertua dan Adik2 Ipar di Floria Festival Putrajaya 2009.. Spot check ibu keje ke, ngulor...

Ada rupa cam Upin Ipin tak?

Pada 2 Ogos 2009 yang lalu, KLfm berkampung di Persisiran Tasik Presint 2, Putrajaya sempena Floria Festival Putrajaya 2009. Mengambil giliran sebelah pagi, seawal jam 8.00 pagi saya sudah pun berada di tapak festival tapi waktu tu semua booth masih lagi dalam proses membuka gerai masing2. Hampir sesat juga lah nak mencari di mana booth KLfm yang sebenar.

Setelah hampir 1/2 jam berpusing2 di situ, terserempak dengan rakan2 teknikal RTM yang juga sedang mencari lokasi sebenar untuk memasang barang2 teknikal. Akhirnya, datang En. Zainuddin (Teknikal RTM) yang sama2 recce tempat sebelum festival ini berlangsung dan menunjukkan booth KLfm bersebelahan Floral Pavilion yang terdapat di situ.

Sempat juga berceloteh serba sedikit tentang program yang dijalankan sepanjang hari tersebut di situ sebelum booth kami dilawati oleh isteri Perdana Menteri Malaysia, YAB Datin Paduka Seri Rosmah bt Mansor yang merasmikan festival tersebut pada pagi yang sama.

Team yang bertugas sebelah pagi selain saya, Hj Daud (Acik Da), Azizah Sulaiman (Kak Zah), Azlan Omar, Aenraen & Sonic. Sekitar jam 11 pagi, kami berpakat untuk bersarapan setelah menunggu dari pagi untuk mengisi perut tetapi menangguhkan hasrat kami itu untuk menghormati YAB Datin Paduka Seri yang masih lagi melawat tapak festival.

Sedang menikmati sarapan pagi, saya terima panggilan daripada Ude, bertanyakan lokasi saya pada waktu itu kerana dia dah pun berada di tempat yang sama. Tak sangka pulak Ude bawak Afiq dan Arif bersama.... Yalah, mak pun nak jalan2 jugak.. Asik dok umah jaga cucu jek.. Hehehehe... Dapat juga bawa Afiq dan Arif jalan2 tengok alam.. Ye lah, Arif jarang dapat keluar tengok matahari macam tu... :-)

Hari tu, hampir jam 2 petang, barulah saya dapat balik ke rumah dan berehat sepuasnya (nasib baik adik Arif & Abang Afiq tidur sama2 saya dengan puasnya - hampir 2 jam) setelah berkerja tak tentu waktu dari hari Isnin-Ahad.... Walla....

1 Comment:

  1. fz said...
    aduhai mimie cantiknyerr. jeles akak nih. alangkah bhagianya kalau dapat posing maut kat sana..

Post a Comment