Tuesday, May 19, 2009

Aqiqah




Genap 7 hari Muhammad Arif Haiqal dilahirkan, saya telah pun mengaqiqahkan Arif dengan bantuan Ustaz Azhar dari EZ Qurban. Setelah berkali2 mengadakan temubual di udara KLfm menerusi rancangan tajaan EZ Qurban, Ustaz Azhar & Ustaz Jalal berkali2 mengingatkan saya untuk menghantar SMS kepada mereka jika saya sudah bersalin.

Hari ke 5 selepas saya bersalin, saya mengirimkan SMS kepada Ustaz Azhar yang pada ketika itu berada di bumi Kemboja. Maklumnya, sejurus selepas menerima SMS saya, Ustaz Azhar tanpa membuang masa menguruskan kerja2 aqiqah di bumi Kemboja pada waktu itu. Sijil aqiqah atas nama Arif juga dah selamat diterima dan gambar2 di atas adalah ehsan Ustaz Azhar menerusi kiriman emel. Terima kasih kepada Ustaz Azhar & EZ Qurban. Cuma majlis cukur jambul masih lagi dalam perancangan kerana tarikh sebenar belum lagi dapat diputuskan. Saya berharap dapat mengadakan majlis cukur jambul di rumah di Putrajaya sebelum saya kembali bertugas 29 Jun nanti.

Waktu Afiq dulu, saya adakan majlis cukur jambul & aqiqah seiring dengan sambutan Hari Raya Qurban dulu. Masa tu, belum kenal EZ Qurban lagi, jadi segala urusan dilakukan oleh abang dan abah di Johor Bahru..

Insya Allah, bila dah dapat tarikh yg sesuai untuk majlis cukur jambul Arif, anda dijemput hadir ke majlis tersebut nanti... :-)

0 Comments:

Post a Comment