Friday, June 13, 2008

Abah...


Abah serah tugas kepada Ustaz Din untuk upacara akad nikah... Tak konfiden nak buat sendiri, katanya... Takut sebak pulak...heheh


Abah merestui tapi tak sanggup nak tatap wajah anak kesayangannya nih... Relax la bah, akak ada lagi... heheh



Ni gambar2 sewaktu bercuti di Langkawi bulan Februari yang lalu... Syok Afiq duduk di pangkuan Tok "Y"nyer.... Sampai terlena kawan tu...




Abang, selamat hari bapa jugak...

Sama tak...??


Abah,
Masih teringat saat aku kesakitan dalam kegelapan malam
Masih terlihat kelibat bayangmu saat kau lekapkan tuala basah ke dahiku
Masih terasa minyak angin saat kau sapukan ke tekak dan kepalaku
Tidak pernah sesaat pun kau leka waktu itu
Tak lena tidurku, maka tak nyenyak juga lenamu

Abah,
Masih terbayang wajahmu saat si suami langsai melafazkan akad
Masih terlihat rupamu tunduk saat kau menepung tawar
Walau tidak terluah apa yang tersirat
Sebagai anak sulung yang lebih mengenalimu
Tergambar segala yang tersurat jauh di lubuk hatimu
Terasa berat melepaskan aku kepada orang lain

Abah,
Gelaran sama dipilih si suami
Lebih menguatkan ingatanku padamu
Pernah terdetik mencari suami serupa denganmu
Tapi tak mungkin...
Kau tak pernah sama dengan yang lain
Kau satu dalam sejuta

Abah,
Aku bersyukur...
Kerana aku lahir berbintikan namamu
Kerana aku lahir dari zuriatmu
Moga aku berupaya mendidik anak2ku
Sebaik engkau mendidik anak2mu

Mohd Yusof Hj Munawar... Akak Saaayang Abah...
Md. Nazarrudin Abu Zamil... Ayang Saaayang Abang...

SELAMAT HARI BAPA 2008

2 Comments:

  1. azieazah said...
    Selamat hari Bapa buat bapa MIMIE dan juga buat PAPA AFIQ...

    Moga sejahtera dan berbahagia selamanya...
    kakzie said...
    selamat hari bapa buat ayahanda mimi n ur hubby...sesungguhnya jasa dan pengorbanan seorg yang bergelar bapa tidak dapat di nilai dr duit ringgit..

Post a Comment