Wednesday, April 23, 2008

5 bulan

Eleh Afiq ni, malu2 pulak... Kontrol macho la tu bergambar dengan Zara... ;-)

Pok Amai2 Belalang Kupu2...







Salam... Lama dah tak mencoret sesuatu kat dalam blog ni. Yelah, tugasan di pejabat lebih diutamakan, apatah lagi takde cerita menarik yang nak dikongsi bersama. Afiq dah nak menjangkau umur 5 bulan. Suntikan 3 serangkai dah pun berlalu, Alhamdulillah, lepas ni, kalau Afiq kena inject lagi, tak la demam lagi...

Melihat Afiq membesar di depan mata, seronok rasanya, apatah lagi sekarang Afiq dah pandai nak ajak main... Selain daripada dah pandai pegang mainan & botol susu, Afiq juga dah pandai menyanyi! Kalau ibu, abah atau sesiapa sahaja yang nyanyikan "Pok Amai2" untuk Afiq, Afiq jugak ikut menyanyi... Ada satu lagi lagu yang paling Afiq suka nyanyi, lagu yang diajar oleh mak abah saya sendiri "Cekur Lang Gamit", sambil tangan dibuka & digengam.... Kalau ibu & abah nyanyikan untuk Afiq lagu tu, Afiq dah pandai menyanyi sambil tangannya cuba dibuka & digengam.... :-) ... Kadang2, kalau dia tak nyanyi, dia akan menjerit kesukaan...

Afiq jugak tak suka baring sorang2 tanpa sesiapa di sisi. Kalau dia tengok takde orang, mulalah dia melalak sekuat2 hati... Macam kena cubit je. Tapi air mata tak keluar pun! Lagi satu, Afiq paling suka berjalan. Bukan main suka dia kalau kita bawak dia keluar berjalan, walaupun hanya 2, 3 tapak di depan rumah. Kalau dok dalam rumah, dia macam rimas je... Ehm, jangan dah besar nanti tak betah dok rumah sudah....

Sekarang, kat rumah Kak Ita, Afiq dah ada kawan. Zara nama dia (anak Julia)... Tapi, Zara belum pandai main lagi... Pening jugak Kak Ita melayan perangai baru Afiq ni... Dah tau jeles pulak... Ehm, belum ada adik lagi... Kalau tak, mau kena cubit adik dia tu...

Walaupun Afiq nampak kecik, tapi bila didukung lama2, lenguh juga tangan. Ibu dah tak boleh dodoi Afiq macam dulu lagi. Sekarang nak tidokan Afiq kena tepuk2 je... Tapi, Afiq ni lain pesen sikit. Nak kena peluk atau dia peluk tangan kita, baru lah dia nak lelapkan mata... Ehm, tak buat keja lain la ibu nampaknya...

Untuk anda semua, inilah gambar2 terbaru Afiq dengan kepala botaknya, tengah nyanyi tu... Gitulah Afiq sekarang....

3 Comments:

  1. black_canary said...
    tapi seronok bila main dgn anak in kan mimie...sama macam aku jugaklah..si DARLIN aku tu baru nak masuk 3 bulan lebih..tapi bila mak dia dukung..mulutnya mulalah mencari-cari tetek...bukan tahu malu...tengah2 org pun dia tak peduli...DARLIN sekarang pun dah jadi anak susuan adik aku dah..
    tapi apa2 pun,penat tu tetap penat..
    djmimie said...
    memang syok bro... Afiq dah masuk 6 bulan ni dah makin nakal dah. asik nak ibu dia dukung je. orang lain dukung dia tak nak langsung... melalak2 macam kena cubit... abang DARLIN tak jeles ke??? ;-)
    ilaIP said...
    mimie abg darlin tak jeles,papanye yang jeles..abgBC jgn marah hehehe ampun...

Post a Comment