Friday, October 26, 2007

Menghitung hari....???

Hola... Mimie Walla!!! Ehm, camne hari raya tahun ni? Dapat beraya sakan? Alhamdulillah, tahun ni, dapat la saya beraya sakan apatah lagi sebagai "orang baru" dalam keluarga baru...berhari raya sebagai isteri orang... 2 tahun tak berhari raya macam ni. Tahun lepas, orang dok pegi solat hari raya, saya dengar takbir & khutbah hari raya dalam konti. 2 tahun lepas plak, lepas salam abah mak di pagi hari raya, terus masuk konti Johor fm. Family terus balik kampung, saya tinggal sorang2 kat umah...jadi jaga....

Apapun, mungkin banyak memori yang terpahat sepanjang menyambut Syawal tahun ni. Mana2 saya pergi beraya, pakcik makcik ramai yang cakap perut saya dah "turun"... Ada yang meneka2, "ni tak sampai9 bulan ni"...Huih..Cuak jugak bila dengar macam tu.

Saya plan nak bersalin kat JB sebab hubby ada, mak ada... Ada gak la orang nak jaga. Tapi, kalo kena bersalin kat sini, nak buat macam mana kan? Last time gi check up pun, misi dah warning, buat persiapan awal sebab saya ni ada problem kurang darah. So, risikonya, bersalin awal...

Nampaknya, kena standby barang2 masuk hospital dalam keta awal2. Skarang ni pun saya dah start tido umah adik kat Bangi... in case kalo apa2 berlaku ke kan, kenalah mintak tolong adik & adik ipar...

Sebelum apa2 berlaku, saya dengan ini nak mintak ampun dan maaf la, kalo sepanjang saya bertugas, ada yang tersinggung dengan kata2 saya ke. Kekadang tu, kita tak perasan gurauan kita tu rupanya menyakiti hati orang lain, ye tak? Mintak halal segala2nya dan doa2kan lah supaya saya selamat melahirkan....

OKlah, got to go now.. Insya Allah, saya akan coret2kan sesuatu untuk tatapan anda dalam blog ni tentang sebarang perkembangan dan "penguncupan" yang berlaku pada diri saya...Heheh...Cau cendolll....

0 Comments:

Post a Comment